Marco Masolijn van Lisap Benelux BV

DCM Benelux had nooit kunnen bestaan, en vooral de branche niet kunnen veroveren, zonder mijn twee meest gewaardeerde krachten: Mijn klanten en mijn medewerkers!

Wie ben je en vertel eens iets meer over jouw bedrijf?

Mijn naam is Marco Masolijn en ik ben directeur van onder andere Lisap Benelux BV en sinds kort ook de trotse eigenaar van DCM Benelux. Lisap Benelux BV is al ruim 20 jaar de exclusieve distributeur van de merken Lisap Milano en Euro So.Cap. Hairextensions.

In deze 20 jaar heb ik veel veranderingen, trends en innovaties meegemaakt in de kappersbranche en ben er trots op dat mijn bedrijf, door mijn toegewijde medewerkers, al die jaren één van de meest gewaardeerde onafhankelijke distributeurs is gebleven.

Op 1 januari 2019 heb ik DCM Benelux opgericht; Een bijzonder bedrijf met een prachtige budgetlijn waarbij de kwaliteit van het product en de service naar klanten hoog in het vaandel staan! Er zijn weinig merken in het budgetsegment die hoge kwaliteit producten koppelen aan een scherpe prijs, zonder in te leveren op service en ondersteuning. Met DCM Benelux laat ik zien dat je ook met een scherpe prijs nog steeds de concurrentie aan kunt gaan met merken uit het midden en hoge segment.

Wat maakt jouw bedrijf zo bijzonder?

Met alle ervaring die we binnen Lisap Benelux BV hebben opgebouwd met de verschillende merken en verschillende verkoopkanalen, heeft DCM Benelux vanaf de start een voorsprong gehad om een gewaardeerde distributeur voor iedereen te zijn. We weten wat onze klanten zoeken in een product, welke ondersteuning ze graag willen en vooral wat ze een redelijke prijs voor producten vinden. Kappers hebben tegenwoordig veel keuze in verschillende merken, maar uiteindelijk willen ze vooral producten en een merk waarop ze blindelings kunnen vertrouwen.

De producten van DCM Benelux zijn ontwikkeld door de Italiaanse laboratoria van Lisap Milano, die wereldwijde bekend genieten om hun innovaties en kennis op het gebied van duurzaamheid. Ik steek dan ook mijn hand in het vuur voor de kwaliteit van de producten van DCM en geloof heilig dat onze producten de concurrentie met andere, duurdere merken zeker aan kan.

Omdat wij een onafhankelijke distributeur zijn, kunnen we veel makkelijker de wensen van onze klanten, zowel van de groothandel als van de ZZP’er, direct bekijken en vaak ook vervullen en vragen beantwoorden. Veel andere distributeurs zitten vast aan de werkwijze of mogelijkheden van de producent, terwijl flexibiliteit één van de grote krachten van DCM Benelux is.

Waar ben je het meest trots op?

DCM Benelux had nooit kunnen bestaan, en vooral de branche niet kunnen veroveren, zonder mijn twee meest gewaardeerde krachten: Mijn klanten en mijn medewerkers!

De klanten zijn degene die de producten gebruiken en zonder hun vertrouwen en enthousiasme zou DCM Benelux niet het bedrijf zijn geworden wat het nu al is, ondanks dat we pas een half jaar bestaan. De positieve feedback en het feit dat klanten graag meedenken over de producten, acties en mogelijkheden, geeft mij een enorm trots gevoel.

Natuurlijk ben ik even trots op mijn medewerkers, zonder wie ik dit bedrijf niet had kunnen opstarten. Ze laten iedere dag zien dat je geen groot team nodig hebt om een goed internationaal bedrijf te runnen. De samenwerking en het feit dat de persoonlijke kwaliteiten van de medewerkers elkaar perfect aanvullen, zorgen voor een efficiënte en makkelijke bedrijfsvoering, wat onze klanten ook weer merken.

Waarom zou een kapper juist met jullie moeten samenwerken?

Dit vind ik nu een leuke vraag. Ik denk dat je pas een langdurige relatie met klanten en leveranciers kunt aangaan, als dit op basis van samenwerking is. Iedereen kan een product verkopen, maar als je klanten je zien dat de relatie alleen maar éénrichtings-verkeer is, zijn snel overgestapt op een ander merk. Bij DCM Benelux zijn alle klanten belangrijk, ongeacht hoe groot ze zijn en dan horen we ook naar onze klanten te luisteren. Heb je een vraag, probleem of idee dat je wilt uitwerken? Dan staan we klaar om te kijken of en hoe we dit samen kunnen oppakken. In tegenstelling tot sommige andere distributeurs, vinden wij het leuk om “outside the box” te denken en te handelen, waardoor we net wat meer, anders en sneller kunnen samen werken met onze klanten.

Aan de andere kant hebben we ook een goede, intensieve samenwerking met onze producent. Door deze samenwerking worden onze wensen ook serieus genomen en vaak vervuld, zowel op het gebied van productontwikkeling als marketing. Ze geven dan ook niets voor niets aan dat de samenwerking met distributeurs hun grootste kracht is.

Heb je een leuk voorbeeld van een goede samenwerking met een klant?

We zijn met DCM Benelux pas een half jaar onderweg, maar we merken iedere dag de waarde van een goede samenwerking. We hebben tijdens de introductie van onze stylingsproducten een speciale trolleytas laten bedrukken, zodat de regionale groothandel ook DCM naar buiten toe kan presenteren. Een groothandel vond dit een leuk idee, maar wilde graag ook een tas mee kunnen geven aan zijn klanten. Hij stelde voor om een kleinere rugzak te ontwikkelen, die sterk genoeg was om alle 9 stylingsproducten te kunnen dragen, maar hij wilde zo min mogelijk kosten hebben. Door samen te bekijken wat de specifieke wensen waren en snel te schakelen, konden we binnen 1 dag al een tas aan de klant laten zien die perfect voldeed aan al zijn wensen. Zo zie je dat het samen met klanten werken aan een service of product, altijd meerwaarde heeft boven het eenzijdig beslissen.

Zou je iets meer kunnen vertellen over jullie aanbod?

Ik hoor in de gesprekken die ik heb met klanten en collega distributeurs steeds vaker de klacht dat productlijnen veel te uitgebreid zijn. Kappers en salons zien door de bomen het bos niet meer, daarom biedt DCM Benelux een duidelijk en compact assortiment aan. Alles wat de professional aan haarcosmetica nodig heeft om zijn/haar werk goed te kunnen doen, hebben we in het assortiment en alle “overbodige” producten zijn geschrapt.

Omdat DCM zo compact is zijn de verpakkingen allemaal op elkaar afgestemd en dat zie je! Geen ‘rommeltje’ van diverse verpakkingen en logo’s meer in je kapsalon, maar één strakke mooie continuïteit van producten in je salon, waaruit de klant kan opmaken dat het stylingsproduct exact hetzelfde merk is als de haarkleuring die zojuist gebruikt is.

Natuurlijk snap ik dat alles hierboven over onze producten alleen maar tekst is op het beeldscherm van de lezer. Daarom daag ik de professionele lezer uit om onze producten zelf te ervaren! Op onze website bieden wij namelijk een gratis testpakket aan speciaal voor professionals. Je hoeft niet bang te zijn dat je slechts één kleine tube ontvangt. Wij snappen dat je een aantal producten wilt proberen, daarom is het DCM testpakket ook behoorlijk gevuld! Ik denk dat we hiermee al duidelijk laten zien dat we altijd meedenken met de (potentiele) klant, want een (potentiele) klant heeft niets aan het testen van één tube. De (potentiele) klant wil graag een gedeelte van de complete lijn testen en dat is precies wat wij met dit testpakket aanbieden!

Wat is jullie ambitie?

Mijn ambitie is om door mijn klanten te worden gezien als de beste partner voor hun bedrijf. Dat zou betekenen dat we zin geven aan ons bedrijf en niet alleen maar producten willen verkopen. Altijd innoverend zijn, de klanten zeer tevreden krijgen én houden en mooie producten leveren zijn cruciaal voor deze ambitie. En als dat zou betekenen dat DCM Benelux niet de grootste omzet in ons segment haalt, dan heb ik daar geen moeite mee. Zoals ik al zei, is waardering voor mij de grootste drijfveer en niet koste wat kost rijk te worden van mijn klanten.

Natuurlijk droom ik er ook af en toe van om de ‘grootste van de Benelux’ te worden. Ik ken geen ondernemer die dat niet doet. Het zorgt er namelijk voor dat ik iedere dag blijf proberen een goede partner voor onze leveranciers en klanten te zijn en een goede werkgever voor mijn medewerkers. Want dat zorgt op de korte en lange termijn voor een gezonde bedrijfsvoering bij ons en onze klanten.

Waarmee onderscheiden jullie je van andere soortgelijke aanbieders?

Wellicht val ik nu in herhaling, maar ik denk oprecht dat wij op het gebied van service meer te bieden hebben dan onze concurrenten in deze prijsklasse. Zo ontvangt elke nieuwe zakelijke klant een digitaal marketingpakket waarin o.a. een digitale folder, social media input, een video en divers ander materiaal in te vinden zijn. Dit bieden wij geheel kosteloos aan, want ook voor ons is het belangrijk dat de klant zijn/haar marketingactiviteiten op orde heeft om klanten te trekken én te behouden.

En ik kan niet genoeg benadrukken dat kwaliteitsproducten niet altijd duur hoeven te zijn. Wij bieden producten van een hoge kwaliteit, op basis van Argan Olie met een geweldige uitstraling aan, die toch veel lager geprijsd zijn dan vergelijkbare producten. En dat gaat bij ons niet ten koste van service of leveringssnelheid.

Komen jullie binnenkort nog met iets nieuws op de markt?

We hebben in mei het DCM assortiment compleet gemaakt met de stylingsproducten. En met compleet bedoel ik dan ook compleet 😉 We hebben vooralsnog geen nieuwe producten op de planning staan. Op dit moment is het ‘what you see is what you get’! Alleen zo kunnen we de hoge kwaliteit en het lage prijsniveau waarborgen.

Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat we nooit meer zullen innoveren! We houden uiteraard altijd onze producten tegen de lamp om te kijken of we de formule kunnen aanpassen waardoor de kwaliteit nóg beter wordt. En als we van onze klanten horen dat ze graag aanvullende producten of services willen, dan hebben we een grote vinger in de pap bij de producent om nieuwe producten te laten ontwikkelen.

Dus ik spoor onze klanten graag aan om ons vooral suggesties te sturen van producten die hij/zij graag zouden willen zien op de markt. Bij genoeg vraag of juist bij een innovatie, hoop ik mijn klant altijd te kunnen ondersteunen door de ontwikkeling van een nieuw product of service mee in gang te zetten. Dus wie weet hebben we binnenkort weer een nieuwe productpresentatie!

Voor meer informatie en contactgegevens ga naar de merkenpagina van DCM Benelux.

Ook interessant

Nieuws

Aanbiedingen