Jack Duijf van SalonNet

We zijn ons bewust van het feit dat niet alle kappers een “klik” hebben met computers. Wij zien in salonautomatisering niets anders dan een stuk gereedschap om de bedrijfsvoering en geldstromen in de salon te eenvoudig te registeren en te sturen.

Wie ben je en vertel eens iets meer over jouw bedrijf?

SalonNet is onderdeel van Net-Software.

Net-Software levert al meer dan 35 jaar administratieve software op maat voor een scala aan bedrijfstakken. Denk hierbij aan administratiekantoren, metaalbedrijven, recreatie bedrijven toegangscontrole etc. en natuurlijk ook kapsalons en schoonheidssalons. Sinds enige tijd leveren wij ook complete systemen (computers en randapparatuur) op basis van huurkoop.

SalonNet verzorgt sinds 1995 de salonautomatisering bij vele kapsalons en schoonheidssalons door het hele land. Vanaf 2007 is SalonNet de hoofdactiviteit binnen Net-Software. Er wordt dagelijks doorontwikkeld aan de software van SalonNet. Tevens adviseren wij het MKB bij ICT projecten. We worden soms ingehuurd als onpartijdige specialist bij gesprekken tussen ondernemers en ICT leveranciers.

Wat maakt jouw bedrijf zo bijzonder?

SalonNet is gemaakt voor en door kapsalon ondernemers. Zelf zien wij SalonNet gebruikers niet als klant, maar als partner. Door goed samen te werken blijft de software voldoen aan de eisen en wensen van de ondernemers. Een uitbreiding van de software n.a.v. een verzoek van een ondernemer, komt te goede van alle SalonNet gebruikers.
Als er al een probleem wordt geconstateerd, wordt dit onmiddellijk verholpen. Vaak is het een kwestie van het aanpassen van de basis voorkeuren in het SalonNet programma. Indien voor de oplossing het programma wordt aangepast, is deze wijziging vaak binnen 1 of 2 dagen beschikbaar. Uiteraard heeft elke SalonNet gebruiker meteen toegang tot de laatste versie van het programma. Bij andere leveranciers duurt het vaak vele maanden voordat een nieuwe versie beschikbaar is.

Waar ben je het meest trots op?

Daar kan ik kort in zijn, de kwaliteit van onze software. Als je bedenkt dat er dagelijks honderden gebruikers zijn van je software, en dagelijks honderden zo niet duizend online afspraken worden gemaakt, zonder enige problemen, dan ben ik daar erg trots op.

Waarom zou een kapper juist met jullie moeten samenwerken?

De onderlinge contacten zijn altijd direct, en de lijn is kort. Als je belt heb je vaak meteen de juiste persoon aan de lijn die je vraag kan beantwoorden. Een handleiding van het programma is er niet… Die is ook niet nodig! Het programma van SalonNet bedien je intuïtief.
Eventuele gebruiker suggesties worden vaak doorgevoerd in de programmatuur, meestal zonder extra kosten. Alle SalonNet gebruikers profiteren dan van de uitbreiding. Indien nodig, kunnen we via online ondersteuning de gebruiker direct assisteren.
Tevens dienen wij regelmatig als gesprekspartner voor de ondernemer. Wij kunnen ons goed verplaatsen in de situatie waarin de salon ondernemer zich bevindt, en kunnen hem adviseren in een scala van onderwerpen. Hierbij putten wij uit onze jarenlange ervaringen en de kennis die we hebben opgedaan tijdens gesprekken met andere kapsalon eigenaren, personeel en accountants.

Heb je een leuk voorbeeld van een goede samenwerking met een klant?

Er zijn meerder voorbeelden, ik zal er enkele vermelden.
Recentelijk vroeg een gebruiker om een kleine aanpassing. Dit betrof het weergeven van een klant afhankelijke “Attentie” tekst in de kassa. De klant is zeer verheugd dat de aanpassing binnen enkele dagen beschikbaar was, en zet het meteen op facebook.
Een ander voorbeeld is het afdrukken van de dag afsluiting.
Deze vindt meestal plaats op een A4 printer. Op verzoek van een gebruiker hebben we deze aangepast zodat deze ook op een kassabon printer kan worden afgedrukt. Klant helemaal blij omdat de (te grote) laserprinter achter de balie is verdwenen.
Er zijn klanten die zo tevreden zijn met SalonNet dat ze tijdens een beurs graag op de stand willen staan om de software te promoten. Dit kun je als leverancier van software toch niet zelf bedenken !

Zou je iets meer kunnen vertellen over jullie aanbod?

SalonNet kom in 2 smaken. Uiteraard de volledige versie, ongeacht aantal medewerkers en kassabonnen. En de ZZP versie zonder medewerkers. Uiteraard zij beide versies voorzien van alle functionaliteit die nodig zijn in een salon. Denk hierbij aan kassa, klantkaarten, afsprakenboek, voorraad, personeel, uitgebreide rapportages en statistieken.

Het programma SalonNet ondersteunt 4 talen. Nederland, Duits, Engels en Frans.
Er zijn geen installatiekosten, ook als u zelf al een computer of laptop heeft . Een kassa systeem kan ook geleverd worden door SalonNet.
Wij assisteren bij het inrichten van de kassa zoals openingstijden, personeel behandelprijzen etc. Ook hiervoor rekenen wij geen kosten. De eerste 4 weken van gebruik zijn zelfs gratis.

Er is ook een (gratis) kantoorversie voor bedrijven met meerdere filialen. Zo kunnen rapportages van elke salon op het hoofdkantoor worden gemaakt.
Indien een salon gebruikt maakt van online afspraken maken, kunnen klanten via de website van de salon of via facebook zelf een afspraak maken. Uiteraard alleen op tijdstippen dat er plaatst is voor de gekozen behandeling. Voor Android en Apple telefoons en tablets hebben wel zelfs per salon een gepersonaliseerde APP. Het logo, teksten en kleurschema is dan per salon naar voorkeur in te stellen.

Wat is jullie ambitie?

We zijn ons bewust van het feit dat niet alle kappers een “klik” hebben met computers. Wij zien in salonautomatisering niets anders dan een stuk gereedschap om de bedrijfsvoering en geldstromen in de salon te eenvoudig te registeren en te sturen. Onze ambitie is om ook salons te automatiseren waarbij de ondernemer geen kennis heeft van computers. Door SalonNet kan de ondernemer besparen op administratieve kosten.

Waarmee onderscheiden jullie je van andere soortgelijke aanbieders?

Ondanks dat SalonNet zeer uitgebreide functionaliteit bezit, is het gebruik erg eenvoudig. Onze helpdesk is 6 dagen per week bereikbaar van 09:00 tot 18:00. Na overleg zijn zelfs tijden buiten de reguliere openingstijden van de salon mogelijk. Een ander verschil is dat onze tarieven erg doorzichtig zijn. Een vast abonnement bedrag en eventueel een extra bedrag voor online afspraak maken voor uw klanten, ongeacht uw salonomzet of aantal medewerkers.
Geen extra kosten voor helpdesk, online ondersteuning, nieuwe versies of online back-up. Zelfs voor het programma, licentie en overzetten gegevens naar een nieuwe/andere computer worden geen kosten doorberekend.

Komen jullie binnenkort nog met iets nieuws op de markt?

In SalonNet wordt gewerkt aan een verbeterd afsprakenboek. Dit maakt het invoeren, wijzigen en verschuiven van afspraken nog eenvoudiger. Ook de visuele presentatie van het digitaal afsprakenboek wordt sterk verbeterd. Hierdoor wordt het werken met het digitaal afsprakenboek nog eenvoudiger. Zeker indien de computer in de salon is voorzien van een touch-screen.

Op welke events staan jullie komend jaar en waarom?

Wij staan op de Hair X-perience op 26/27 mei in de evenementenhal in Gorinchem. Wij hopen daar ons vernieuwde digitaal afsprakenboek te kunnen presenteren.

 

Voor meer informatie en contactgegevens ga naar de merkenpagina van SalonNet.

Ook interessant

Nieuws

Aanbiedingen